Team Eksjöhus går in säsongen 2023/24 med en ny och stark partner i ryggen. De kommande tre åren kommer sportkedjan Stadium att vara med på resan mot nya segrar i Ski Classics.
– Stadium delar våra värderingar och filosofier och det känns fantastiskt kul att få med oss en så stor drake på vår resa, säger teamchefen Espen Träldal.
Nästa vecka går Team Eksjöhus åkare på snö för första gången i höst och om åtta veckor är det dags för säsongspremiären av långloppsvärldscupen Ski Classics. Totalt består touren av 15 deltävlingar, inklusive klassiker som Marcialonga, Birkebeinerrennet, Jizerska och Vasaloppet.
Team Eksjöhus fortsätter satsningen på att bli världens bästa lag och har flera starka åkare från Norge, Sverige och Finland som har potential att slåss om topplaceringarna.
– Det är i just de tre länderna vi är verksamma i och vi har förstås följt Team Eksjöhus satsning de senaste åren. Vi tror mycket på det de gör och deras visioner för framtiden, så det känns självklart för oss att bli en del av deras satsning mot att bli bäst i världen, säger Stadiums vVD och ansvarige för Operations, Daniel Löfkvist. Stadiums vision är att aktivera världen och vi ser det här samarbetet som ett sätt att inspirera fler till aktivitet säger Pino Roscino, ansvarig för Stadiums varumärke och marknadsföring.
Espen Träldal, teamschef hos Team Eksjöhus, är glad över det nya partnerskapet med Stadium.
– Att de vill satsa långsiktigt på oss visar att vi gör mycket rätt. Det är ett starkt varumärke som dessutom är starkt förknippat med bland annat Vasaloppet och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med dem. En nyckel för oss när vi går in i nya samarbeten är att vi ska tänka lika i frågor som jämställdhet, kvinnor i rörelse och professionalism i allt vi gör, och här känns det som att vi är oerhört synkade.
Avtalet mellan Team Eksjöhus och Stadium har utarbetats i samarbete med ISP Sport & Marketing.
– Vi ser stora vinningar för båda parterna. Ski Classics är populärt och sänds i SVT med stora tittarsiffror och exponeringsmöjligheter medan Stadium är en stark aktör på marknaden som andas kvalité och framåtanda, säger Janne Viktorsson på ISP.
OM STADIUM
Stadium Group är verksamt i Sverige, Finland och Norge och består av koncepten Stadium och Stadium Outlet som tillsammans har cirka 180 fysiska butiker och varsin e-handel. Tillsammans bildar de Sveriges största sport- och sportmodekedja. Koncernen ägs av familjen Eklöf och huvudkontoret ligger i Norrköping. Med en vision om att aktivera världen vill Stadium inspirera till ett aktivt liv för alla.