Sedan Ski Classics-laget Team Eksjöhus bildades har ISP varit en viktig partner. Så kommer det också förbli de kommande säsongerna då ett nytt avtal tecknats som löper till 2027.
– Medan ISP hjälper oss med såväl försäljning som kommunikation kan vi fokusera på det vi är allra bäst på, att åka skidor och forma ett lag som ska bli det bästa i världen, säger teamchefen Espen Träldal.
När Espen Träldal för tre år sedan bildade Team Eksjöhus var en av visionerna att bli världens bästa långloppslag på skidor. Efter femteplatsen i lagtävlingen i Ski Classics första säsongen, 2021/22, slutade laget förra säsongen fyra – och efter tio av 14 deltävlingar den här säsongen leder Team Eksjöhus i suverän stil.
– Det finns mycket som vi har gjort bra den här säsongen och många åkare som har utvecklats och presterat på en hög nivå. Vi strävar efter jämställdhet i allt vi gör och vi har en fantastisk sammanhållning i laget där både damerna och herrarna levererar på ett fantastiskt sätt och som gör att vi just nu leder lagtävlingen, säger Espen Träldal.
ISP kommer även de tre kommande säsongerna ha försäljningsrättigheterna och ansvara för contentproduktionen för Team Eksjöhus.
– Det är fantastiskt roligt att arbeta tillsammans med Team Eksjöhus som hela tiden vill utvecklas och som vill vara bäst i världen på det de gör. De har också ett tydligt fokus på jämställdhet, hållbarhet och lagbygge, vilket gör dem väldigt attraktiva för partners. I kombination med att Ski Classics får enorm exponering och att Team Eksjöhus har framgångsrika åkare från Sverige, Norge och Finland kommer allt fler företag vilja synas tillsammans med dem framöver, säger Janne Viktorsson, nationell säljare på ISP.
Espen Träldal:
– Jag känner en väldig trygghet över att arbeta tillsammans med ISP och successivt, långsiktigt och strukturerat arbeta vidare på det vi byggt upp de senaste åren. De har gjort ett fantastiskt jobb såväl i arbetet med att skaffa nya partners som i att säkerställa att vi levererar det vi lovar. Tack vare ISP får vi förutsättningar att fortsätta att utveckla allting runt vårt team.
– Sedan är vi också tacksamma för IPS:s arbete med vår kommunikation. De är duktiga på att lyfta fram oss genom film, foto och text i våra kanaler och det gör att vi kan lägga allt vårt krut på att uppnå resultat i skidspåren.
ISP finns i inledningen av varje säsong på plats med ett filmteam för att spela in content för säsongen och sköter under säsongen all kommunikation på hemsidan och i de sociala medierna.
– Vi försöker verkligen förmedla den glädje och teamkänsla som finns i Team Eksjöhus. Det är en härlig mix av dam- och herråkare från de nordiska länderna som förutom att vara väldigt duktiga skidåkare även är väldigt härliga människor. Vi märker hela tiden hur intresset för såväl Ski Classics som för Team Eksjöhus hela tiden växer och vi är glada att vi får vara en del av deras resa mot framtida segrar, säger ISP:s marknadskoordinator Pernilla Milton.
Nästa lopp i Ski Classics för Team Eksjöhus är Birkebeinerrenet den 16 mars.